luni, 25 aprilie 2016




Review : Poême EDP


Spune totul fără nici un cuvânt!

Aceasta este cea mai buna descriere a parfumului meu preferat al tuturor timpurilor.

L-am descoperit intamplator acum cativa ani si de atunci a devenit nelipsit.

Dupa notele puternice floral-orientale, credeam ca este creat in secolul trecut, insa am aflat ca a fost lansat abia in 1995. Un parfum atipic pentru generatia lui.

Spre deosebire de alte esente de la aceeasi casa, nici nu beneficiaza de publicitate.

Fiind un pafum care se recomanda prin calitatile sale inconfundabile, poate nici nu este nevoie de campanii de marketing agresive.

Aroma este inconfundabila, persistenta si radiaza in jurul meu, asadar mereu primesc complimente cand il port. Spre deosebire de alte esente cu note orientale pregnante, de aroma aceasta nu s-a plans nimeni.

Am avut parte numai de complimente. Fara sa-mi dau seama si eu l-am complimentat, spunandu-i unei persoane ¨ce bine mirosi¨, pentru ca apoi sa-mi dau seama ca era...bineinteles Poême 

Imi place foarte mult ca este persistent si mai ales ca are in compozitie note de vanilie, trandafir si ylang-ylang. Desi la descrierea parfumului nu apare tamaia, eu simt o aroma de tamaie, nu mult cat sa ma irite (Calvin Klein Obsession), ci suficient ca sa ma rasfete (ca si in cazul parfumurilor Bvlgari Jasmin Noir si Omnia Crystalline). Am citit ca aceasta nota tamaioasa s-ar datora de fapt extractului de floare de ylang-ylang.

In compozitia sa mai intalnim note exuberante de mac albastru din Himalaya, mimose, narcise, frezii, trandafir si vanilie.

Este un parfum floral-oriental care excelează în arta de contrast. Cum sa explic? Nu am mai avut aceasta senzatie, parca exista doua note in contrast, care alterneaza dar nu se suprapun. Le simt pe amandoua in acelasi timp.

Notele din Poeme formează o senzație olfactivă ¨poetică¨, imi da o stare de bine, caldura si lumina. Iar firea mea, uneori melancolica, este purtata intr-un alt univers, deasupra vietii de zi cu zi, cu bune si rele.

Mai putin ¨poetic¨ este pretul destul de piperat. Chiar si pe site-urile care comercializeaza parfumuri online il gasim la un pret de aprox. 500 ron in flacon de 100 de ml.

Nu vreau sa detaliez in acest post experienta mea cu parfumurile comandate pe site-uri online. Pot spune doar ca am cumparat 4 care erau cum trebuiau sa fie si unul singur a fost...cum sa spun mirosea a spirt, e cea mai buna descriere. Nu am putut sa-l folosesc, cu toate ca nu ma consider persoana cu cel mai fin simt olfactiv. Este vorba de Gucci II. Avusesem 3 parfumuri, doua le primisem cadou din tara, iar pe al treilea mi-l adusese sora mea din Germania. Si, cum va dati seama dupa cat de mult il foloseam, era ma definea si imi insenina ziua.

L-am comandat online impreuna cu Bvlgari Jasmin Noir. Bvlgari mirosea si persista ca ¨cel din parfumerii¨, dar Gucci II era...spirt, oricat ma straduiam sa identific o nota de trandafir. Nici nu-mi amintesc ce am facut cu el, unde a disparut, cert este ca nu l-am folosit. Asadar, nu stiu daca pot sa va recomand sa-l cumparati de pe un site unde este la un pret accesibil.

Revenind la Poeme, poot spune ca are o luminozitate deconcertantă. Poate si datorita culorii amabalajului (galben) si a esentei in sine (galben intens).

In acelasi timp, se simt si note temperate care mai domolesc aroma florala intensa (am citit ca ¨vinovatul¨ este macul albastru himalayan).

Acest duo alternant este însoțit de ¨un cor¨ floral : mimosa, narcise, frezii, trandafir si vanilie floare; creaza feeria unei grădini de vară splendidă sub allbastrul cerului si razele luminoase ale soarelui.

Un alt aspect aparte este faptul ca, spre deosebire de celealte parfumuri care au binecunoscutele note de baza, mijloc si varf, acesta imbina toate notele in acelasi timp.

Cu alte cuvine, intreaga zi ne va invalui cu aceleasi note ca atunci cand l-am aplicat. Poate dulceata notele florale se va estompa de-a lungul intregii zile, dar aroma distinctiva si inconfundabila de vanilie, mimose si frenzii va fi regasita si la sfarsitul zilei.

Cum scria un profesor de biochimie, o metafora intr-un context stiintific - trandafirii au rolul de a transporta un mesaj. Dupa care se vor ofili, ducand informatia mai departe.

Contextul era acesta (ca sa intelegeti metafora) : trandafirii erau asemanuiti ARNm (mesager) - care are viata cea mai scurta dintre toate toate tipurile de ARN, dar un rol important : de a ajuta la transcrierea codului genetic, si deci de a contribui la nasterea si renasterea intr-un context extins, a noastra (a vietii in toate formele in care o intalnim).

Asa este si acest parfum. Cand il port ma simt o persoana speciala.

Din pacate, asa cum se poate vedea, am epuizat si ultima picatura din sticla.  Intr-un viitor, nu foarte indepartat, sper ca voi avea din nou acest parfum.

Unele persoane am vazut ca acorda o mare importanta designului sticlei unui parfum. Tot acele persoane au spus ca acest design Poeme nu e cel mai inspirat.

Personal, nu consider definitoriu designul sticlei pentru un parfum. Cu cat mai simplu, cu atat mai bine.

In cazul fondurilor de ten, imi place ca acestea sa aiba fie pompa, fie pipeta, fie spatula, pentru o utilizare cat mai eficace a produsului.

Acum am decis ca cel putin o perioada de timp, sa las cliseele deoparte si sa ma las purtata de vant; adica sa incep sa experimentez si sa descopar noi orizonturi : noi parfumuri, sentimente, bucurii, emotii...

Viata este un poem care merita descoperit in fiecare zi, intotdeauna aceeasi cu micile bucurii si totusi altfel...Daca viata nu ar fi un poem inchiniat iubirii in fiecare zi, cu fiecare rasuflare, nu ar merita sa fie traita.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu